Bewustwording en draagvlak

Dit proces kunt u beïnvloeden door het hele jaar door bewust met uw communicatie bezig te zijn. Wij helpen u te bepalen welke dingen u moet doen om draagvlak voor energie besparen te creëren bij de leden. Ook helpen wij u ervoor te zorgen dat ze er niet alleen achter staan, maar zelf ook in actie komen. Wellicht worden ze wel uw ambassadeurs!

Het betrekken van leden bij uw energiebesparingsdoelstelling heeft belangrijke voordelen. De gerealiseerde besparing hangt namelijk voor een belangrijk deel van het gedrag van uw leden (tot wel 10%). Bijkomend voordeel is dat u door leden te betrekken ook de financieringskracht van uw leden kan mobiliseren.

Wat kunt u doen?

  • Benoem mijlpalen en vier deze
  • Maak concreet wat je vraagt aan leden
  • Betrek mensen en laat ze zelf met ideeën komen
  • Laat zien welke mensen al meedoen
  • Communiceer op vaste momenten
  • Geeft iets weg
  • Vergelijk uw energieverbruik met andere verenigingen

Maak een filmpje

De juiste beelden zeggen meer dan 100 woorden. Als vereniging heeft u een verhaal, iedere vereniging is uniek en leden zijn vaak trots op hun club. Een gevoel wat soms niet uit te leggen is, toch? Door uw verhaal te filmen kunt u dit gevoel overbrengen op uw doelgroep. Wij helpen u met het bepalen van de positionering richting de doelgroep en het opstellen van de verhaallijn. Het enige dat u hoeft te doen is te bepalen welke beelden daarbij horen.

Benieuwd hoe wij dit doen? Bekijk dan de onderstaande film:

Benieuwd naar de mogelijkheden?